12.5.08

esbós o inici d'alguna cosa

suposo, albert, que el fet que escrivim aquí és prou com per mostrar la nostra inseguretat (i no contemplo la part negativa del seu significat).
és difícil posar els límits entre el monòleg amb resposta i el diàleg esqüet, però a mi em sembla que les entrades del blog funcionen més com el primer i haurien de ser com a mínim més del segon.
m'agradaria ser rebatut, un cop i un altre fins a quedar sense alè. sentir que sóc massa exigent, que em posen la mà a la cara.
no escric perque vulgui ser escriptor.

-Crec que ens hem conegut en un mal moment.
Jo em mossegava el llavi i portava el cap i el que hi conté d'una banda a l'altra.
-N'és un, oi? És aquest moment -somrient, satisfeta d'haver-se avançat al que jo diria o de saber que hi coincidiria. Cada cop es reia menys de les meves respostes lapidàries, ens en reiem menys.
Escrivia i pensava moltes coses, però una de les que li havia arribat a dir n'hi parlava: ara se sentia acotxada pel que jo creia que era la meva complexitat.
Llavors va enumerar les raons que es donava a sí mateixa per convencer-se. Dubtant, com si s'anés fent partícep dels meus pensaments a mesura que parlava.
Acceptar les seves pors, o entendre com es manifestaven, se'm donava bé, espontàniament. Això la feia caure en espiral cap a mi.
-Què et diu el Nil? -buscava recolzament. Estava ferida i demanava sal.
-Que perdo el temps. -un gra massa, ho deia l'estupefacció envers la meva sinceritat- Però jo li explico per què no. -bufant la que estava de més.
Em mirava de ben aprop. Un petó suau, dialogant, de tendresa sinèrgica.
Ni massa d'hora per no semblar precipitat, abandonant els seus llavis; ni massa tard per no perdre significat:
-Si això és perdre el temps, llavors teniu raó.
I els seus ulls deien que havia entès a la perfecció la manera que havien sortit triades les paraules de la meva boca. Se li veia a la cara el moviment d'estómac que acompanya l'acceleració que suposa donar una altra volta infinitessimal a l'espiral.






3 comentarios:

  1. Jo només puc dir que

    "estava ferida i demanava sal"

    m'arribat a l'ànima i m'ha trencat tots els esquemes. Demà, ja faré un comentari més de persona perque ara, no se si qui parlaria potser seria massa jo.

    ResponderEliminar
  2. M'agrada aquest inicio o esbós de quelcom. M'agrada en general l'estil que manté, però em falta algu. M'he trobat que en la major part dels teus textos deixes moltes portes obertes perquè en general puguis pensar el que realment sents tu i no l'escriptor, això ho trobo molt bé. Que mirant un cercle algú vegi un ull i un altre vegi una pilota és fantàstic, però crec que a vegades caus en un parany, et passes d'explicar poc... és a dir, crec que dones coses per enteses que realment no has explicat perquè has donat per "òbvies" però perquè, suposo que, al moment d'escriure tu les tens molt presents. Segons com això et fa descolocar una mica.
    Potser és una sola opinió i sóc jo que m'he liat, però ja ho havia pensat en altres escrits.
    Per cert, m'ha sobtat aquest inici o esbós, manté el teu estil d'escriptura, però no tant el temàtic!

    ResponderEliminar
  3. Saps quan t'estan ensenyant a esquiar que et diuen que has de flexionar i tu ho fas fins que et sembla que estàs fent el ridícul a la pista i llavors et tornen a dir que has de flexionar més?
    Merci! ^^

    ResponderEliminar